1978, Anders Sahlqvist = 22 år

Händelser detta år 1978

Jag blir kär i Marre, Marja och Maria.

Jag blir kär och tillsammans med Isabell Laurell. Vi träffas på en fest i Orminge nära Hasseludden hos Ingrid Sundberg. Kalle är med och fotograferar hela tiden. Isabella frågar varför han tar så många kort på henne.  – För att du är så ful! får hon till svar. Ridå!

Ser Rod Stewart på Hovet. Helt magiskt. Sailing i ett fullsatt arena med vajande tändare i mörkret. Ett härligt minne av en fantastisk show. Röd ridå med RS i guld dras bort och där är den helvita scenen och Rod i vit kostym. Och alla bra låtar på rad.
Magiskt som sagt

Opererar min axel. En så kallad Eden Hübinett-operation då man tar en benbit från höften som görs L-formad och operera in i axeln som en tröskel. Lyckat operation, men stort fult ärr blev det.

Köper min andra bil Volvo Amazon 1966, grafitgrå, BBS 448.
Den får heta Babsan.

Jag är i åre med SOS (Sven-Olof Sköld, min kompis från Tignes 1977) på Kristiflygarhelgen. Helt fantastisk skidåkning och solsken och hamburgergrillning i backen. Min gamle klasskamrat xx är med i Hamburger-businessen.

Interrail med Kalle. Vi åker genom europa ca 400 mil. Danmark, Tyskland, München (SOS), Österrike, Venedig, Paris, Amsterdam, London, Edinburugh, Lockness,

Isabella och Kattis har Maskerad på Danderydsgården med närmare 100 pers och kändisutstyrsel. Jag är xx, Isabella Fat Mammy Brown, Kattis Bette Midler, Fredrik Dennis. Vår populäre diskjockey (vad han nu hette) Tror Fredrik att det är Jokkmokks Jokke. Andre eller något sådant heter han nog. Mäktigt inleder han festen med ”Sånt är livet” med Anita Lindblom. Jag roddar med uppträdande. Jimi Hendrix, Svenne och Lotta, ABBA i form av Kaviartuber sjunger Pengar pengar pengar.

Jag drar ut mina första visdomständer i överkäken hos min ordinarie tandläkare George Spaton som flyttat sin praktik från Sveavägen 88 till Hässelby gård. Minns att han rådfrågar mig om belysning.

 

Bor på:              Bondegatan 1C, 116 23 Stockholm, Telefon 08-42 92 23

Karsvretavägen 10, 184 94 Åkersberga/Österåker, 0764-27 466.

Arbete:              Elektrobyrån AB.

Familj:               Solveig Sahlqvist mamma

Bengt Sahlqvist pappa

Lena Sahlqvist syster

 

Släkt och vänner:

  • Isabella
  • Kattis
  • Björn Hallerby
  • Göran Boll
  • Ex-Gunilla
  • Tomas
  • Kalle
  • Göran
  • Janne
  • Lotta
  • Musse
  • Mia
  • Yvonne
  • Sara
  • Flisan
  • Roffe
  • Kjelle

Intressen och nöjen:

  • Påta
  • Grönan
  • Nasareth
  • Hemma hos… med Kjell Alinge och Janne forsell
  • Skepparkurs
  • Påta
  • TTF – Att vara myndig
  • Glada Änkan – Operett med fam Zetterberg & Co på Oscarsteatern
  • TTF – Stans band
  • Club onsdag (Onsdagsklubben)
  • Knuff (ungdomsbok Gunilla)
  • Kalle Karate
  • Bibelstudium
  • ÖP – Österport
  • Onedinlinjen (Tv-serie)
  • Dr Zijvago (bio)
  • Bosses (?)
  • José Feliciano
  • Swinging Sounds
  • Spårvägsmuseet (Odenplan)
  • Fotokurs
  • Gitarrkurs!
  • Skepparkurs!
  • Danskurs
  • Lövenbrau
  • Skivbörsen (Sankt Eriksgatan) + 55:an + Wasa Skivbrös
  • Tingskommittén
  • Någonstans i Sverige (TV-serie)
  • Simma GIH (med Kalle)
  • Hemma hos med Kjell Alinge och Janne Forsell
  • Bättre sänt än aldrig (Lasse O Månsson och Bengan Wittström)
  • Players Inn
  • FILMER
  • Paper Moon ( oneal)
  • Gold (Roger Moore)
  • Borta med Vinden (Vinterpalatset)
  • Thunderbolt ( )
  • Om sju flickor
  • Ha’ ru’ en skruv lös
  • Att angöra en brygga (tredje gången)

Händelser detta år 1978:

  • Xx
  • Yy
  • Zz

Dör 1978 gör:

  • Åå
  • Ää
  • Öö

 

Detta år gxxår 1978 föddes:

  • xx
  • Bb
  • C/c

  • Stickisar – Sayings – Saker som jag sade:
  • – Yes, där är det!
  • – Säger jag så?
  • – Nu är jag trött, Va skönt att sova lite.
  • – Naugthy Boy.
  • – De är köpta i Turkiet.

 

Stark Sida (Strong Suite/Winning Formula)

  • Glad, Hjälpsam, Snäll
  • ”Blir inte inkluderad”
  • ”Jag är inte älskad”
  • ”Jag får inte vara med”
  • ”Jag är annorlunda”

 

Mina cyklar, moped och bilar:

  • Packcykel
  • Volvo Amazon BBS 448.

Lämna en kommentar